Polske damplokomotiver set i drift inden for de sidste år.
I dag er det mest sansynligt at se OL 49, Pm 36, Pt 47 i drift. Og eventuelt Ty 3 og Ty 45.
Px 48
Sporvide: 750 mm
Bygget i Polen 1949 - 1955
Antal: 214
I 1969-74 blev 17 af disse ombygget til 1000 mm
Ok 1-359   Schwartzkopf-Berlin 1917

Preussisk P8 Tysk 38 2155
Bygget 1907 - 23
Antal i Polen: 430
Ok 22-31   Pierwsza F-ka Lokomotyw w Polsce-Chrzanow 1929

Polsk P8 variant
Bygget 1923 - 34
Antal: 190
OL 49-7    Fablok-Chrzanow 1951
OL 49-23   Fablok-Chrzanow 1952
OL 49-59   Fablok-Chrzanow 1953
OL 49-69   Fablok-Chrzanow 1953
OL 49-81   Fablok-Chrzanow 1953

Bygget i Polen 1951 - 1954 Antal: 115
Pm 36-2   Pierwsza F-ka Lokomotyw w Polsce-Chrzanow1937

Antal: 2
Tysk 18 602
Pt 47-65   Fablok-Chrzanow 1949

Bygget i Polen 1947 - 1951
Antal: 180
Tki 3-87   Union-Giesserei-Königsberg 1908

Preussisk T93 Tysk BR 91 1041
Tkt 48-143   Fablok-Chrzanow 1956
Bygget i Polen 1950 - 1957
Antal: 209
Ty 1-76   Linke-Hoffman 1919

Preussisk G12 Tysk BR 58 1297
Ty 2-406   Orenstein & Koppel 1943

Tysk BR 52 4770
Ca. 1400 stk kom til Polen efter krigen
Ty 3-2   Schichau-Elbing 1944

Tysk BR 42 1427
  Ty 5-10   Schichau-Elbing 1940Tysk BR 50 451
Ty 42-148   Fablok-Chrzanow 1946

Tysk type BR 52 bygget i Polen
Antal: 157
  Ty 43-123   HCP_Poznan 1949
Ty 45-379   HCP_Poznan 1949

Bygget i Polen 1946 - 1951
Antal: 428
Ty 51-223   HCP_Poznan 1957

Bygget i Polen 1953 - 1957
med det Amerikanske Ty 246 som forbillede
Antal: 242
Tjenestevægt 109,9 t
Retur til forsiden.